Informacje dla Klienta
Dokumenty niezbędne do wykonania wyceny nieruchomości i sporządzenia operatu szacunkowego:
Nieruchomość gruntowa niezabudowana:
- aktualny odpis z księgi wieczystej;
- kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej;
- aktualny wypis z ewidencji gruntów;
- decyzja o warunkach zabudowy – jeżeli została wydana,
- wypis i wyrys z planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego.
Nieruchomość gruntowa zabudowana:
- aktualny odpis z księgi wieczystej;
- kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej;
- aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków;
- dokumentację techniczną budynku;
- pozwolenie na budowę;
- decyzja o warunkach zabudowy ;
- wypis i wyrys z planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego;
- pozwolenie na użytkowanie.
Nieruchomość lokalowa:
- aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków;
- aktualny odpis z księgi wieczystej dla części wspólnej nieruchomości;
- aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków dla działki na której posadowiony jest budynek z przedmiotowym lokalem;
- zaświadczenie starosty o samodzielności lokalu;
- schemat lokalu.
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego:
- aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków;
- aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków dla działki na której posadowiony jest budynek z przedmiotowym lokalem;
- zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu;
- schemat lokalu.
Przydatne linki do stron internetowych:
Centralna Baza Danych Ksiąg Wieczystych
Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych
Polskie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Wyceny Nieruchomości oddział w Olsztynie